...Words From God~O Allah, The Lord~...

"Closer and closer to mankind comes their Reckoning: yet they heed not and they turn away."

"Telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya sedang mereka dalam kelalaian, tidak hiraukan persediaan baginya.." (Al-Anbiyaa':1)

AWAS! Anda berada di zon::Alangkah Indahnya Hidup Ini::

::SELAMAT DATANG:::WELCOME:::

Salam sejahtera, salam singgah, salam melawat, salam menjengok, dan semua salamlah saya ucapan kepada pengunjung rumah saya ni teratak; Alangkah Indahnya Hidup Ini...

Saya sangat berbesar hati sekiranya anda dapat meluangkan masa untuk membaca perkongsian saya di dalam blog ini. Saya juga mengalu-alukan anda untuk 'copy' atau ambil apa sahaja yang ada di teratak saya ini yang memberi manfaat kepada anda. Namun saya mengharapkan jasa baik anda untuk melampirkan link 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' sebagai rujukannya. Ini kerana sebarang artikel yang saya hasilkan sendiri pasti menjadi tanggungjawab saya kepada ALLAH. ^_^

~Moga ' Alangkah Indahnya Hidup Ini' sentiasa menjadi inspirasi anda~
~Moga segala kandungannya dapat memberi manfaat kepada semua~
~Moga dengan 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' menjadikan kita sama-sama beroleh rahmat dan hidayah Allah S.W.T..aminnn~

Sekian Terima Kasih.

Thursday, November 5, 2009

**Kekasih Halal**


بسم الله
الرحمن الرحيم


Suatu petang yg indah di rumah sewa saye…saye tgh basuh periuk nk mask nasi...smbil diperhatikan oleh housemate saye yg sorg nie..kiteorg mg suke berdikusi..(ahahha..) kt dapur pn bole gak..kuang3.. bukan stakat diskusi ttg bab2 memasak tau…jadik hari tu kteorg bukakla dskusi pasal nk carik pasangn hidup..hoohohoho..topik ni mmgla topic yg kire-kire agak2 tajuk terhangat di pasaranla nk-nak plak kalo kt student kn…


Housemate tersyang : weh trah….cube ko btau ak ape kateria (bukn catering yer...hahaha ) lelaki idaman ko..(cey..lelaki idaman..cam geli jer..huhuhu)


Memandangkan sayelah satu-satunye yg masih berstatus single n available..make housemate saye nk merekomenkn saye dgn sedara-mare dan sepupu-sepapat die yg bole dipercayai….ihihihi….tp die tak tau yg sebenrnye hati saye mmg dah dimiliki si-Dia>> tuhan yg Esa..

Make utk tidak membuang mase..pd hari ini saye akn reveal kn kateria-kateria tersebut…Dulu…kateria seperti physical appearance sgtla tidak saye titik beratkn.. nilai2 materialistk pn tdk msk langsung dlm senarai kateria idaman saye..(chewah…)

Tp..

Kini….memandangkan krisis identiti yg melanda ramai remaja pd hari ini serta kebejatan akhlak yg menular dlm kalangn masyarkt skrg..dan tdk ketnggalan tuntutan dunia globalisasi sekrg..

Maka..saye telah melakukan suatu evolusi dan anjakn paradigm dgn merombak kembali kateria2 pilihan saye…hahahah..

Jadi..kalo sesiape yg nk merekomenkan sesiapa pd sye yg masih single but hati saye yg xavailabe ni..harapnye tolonglah carikn yg ade kateria2 yg cam gini yer~~huhuhu(^__^)

-Dulu saye tak kisah pun kalo org tu tak handsome…tp sekarang..tak boleh tidak..org tu mesti.mesti.dan mesti HANDSOME!!! Kalo tak saye mmg tak nk terima…Dia MESTILAH handsome(@kacak@macho dan semualah perkataan yg sewaktu dgnnya..) Nk jadi lelaki yg akn membimbing seorng perempuan dlm hidupnya..dia mestilah HANDSOME:

~~handsome AQIDAHnya....
~~handsome AKHLAKnya…

- Dulu saye tak kisah pun kalo org tu tak kaya…tp sekarang..tak bole tidak..org tu mesti.mesti.dan mesti KAYA!!! Kalo tak saye mmg tak nk terima…Dia MESTILAH kaya(ni bukan kaya yg letak kt roti tu tau..ahaha) Nk jadi lelaki yg akn membimbing seorng perempuan dlm hidupnya..dia mestilah ade harta yg tak ternilai utk diwarisi oleh anak2 die nnt..jadi lelaki tu mestilah KAYA:

~~kaya BUDI BAHASA..
~~kaya ILMU…
~~Kaya SENYUMAN…
~~kaya MORAL..

-Dulu saye tak kesah pun kalo die ade degree jer…tp skarang saye nk die ade PhD!! Mesti ade PhD..

Tp bukan PhD doctor falsafah tu…yg nie..PerasaanHasadDengki…serius..

Dulu saye nk org2 yg baik2 jer..tp sekarang saye nk yg ade PhD@ PerasaanHasadDengki… Nk jadi lelaki yg akn membimbing seorng perempuan dlm hidupnya..dia mestilah ade tahap pendidikn yg tinggi..jadi lelaki tu mestilah ada PhD dlm dua keadaan ni..macm dalam hadis Rasulullah kate…kite bole ade PhD kt org kalo…

~~pertama PhD bile org yg kaya harta dan membelanjkan hartanya pada jalan Allah
~~kedua PhD bile org ade ilmu yg banyak dan digunakan ilmunya untk mengajak org kpd kebaikn dan cegah kemungkaran..

Sebenarnya..byk lg kateria yg saye nk senaraikn..
Tp saye dah ringkaskan semua…..tengoklah kt side bar bahagian temuduga terbuka tu yer~~ihihiihi(~.*)


P/s: kesimpuannye bukan senng nk cari "Kekasih yg Halal" nie ..tak kisah bg pihak lelaki ataupn perempuan..jadi kepada ssiapa yg sedang ber'couple' tu sedarlah anda bahawa si die masih lagi "Kekasih Haram " anda...*fikir-fikirkn dan lakukanlah perubahan*


...Wallahu'alam...


p/s: actually klip video ni cm tak sesuai sgt dgn lagu tu...tp yg penting dgr liriknye yer!!

 



Share

5 comments:

  1. uhuhu..mak aku suro aku start carik dah..huhu..tp aku mals ar nak kapel2 nie..Tuhan dah tunjukkan pon kat aku kapel tu salah~ ahah..nak dgr cite?nnti ar..ade mase aku cite..btw,doakan la kalau ade org yg ikhlas nak aku,aku igt nak suro die masuk terus la kan?senang cite~ ehehe..tade kapel2,trus ikat..weee~ kan best.

    ReplyDelete
  2. ehehehe....juju.
    xtually ak stuju je ngn mk ko tu..
    tp bg ak "nk mencarik" tu..tak smestinye dgn ber"couple"..
    bole mencari dgn cara berdoa, memperbaiki diri, lengkpkn diri dgn ilmu2 yg septutnya..
    kn Allah dah kate:

    “(lazimnya) perempuan-perempuan Yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki Yang jahat, dan lelaki-lelaki Yang jahat untuk perempuan-perempuan Yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan Yang baik untuk lelaki-lelaki Yang baik, dan lelaki-lelaki Yang baik untuk perempuan-perempuan Yang baik. mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) Yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan Yang mulia.”(Surah An-nur:26)

    nwy buat nasi minyak jgn lupe ajak ak noh...ihhiihih..i pray the best man for u..aminnn~~(^^,)

    ReplyDelete
  3. mohon share..ukhti..

    ReplyDelete