...Words From God~O Allah, The Lord~...

"Closer and closer to mankind comes their Reckoning: yet they heed not and they turn away."

"Telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya sedang mereka dalam kelalaian, tidak hiraukan persediaan baginya.." (Al-Anbiyaa':1)

AWAS! Anda berada di zon::Alangkah Indahnya Hidup Ini::

::SELAMAT DATANG:::WELCOME:::

Salam sejahtera, salam singgah, salam melawat, salam menjengok, dan semua salamlah saya ucapan kepada pengunjung rumah saya ni teratak; Alangkah Indahnya Hidup Ini...

Saya sangat berbesar hati sekiranya anda dapat meluangkan masa untuk membaca perkongsian saya di dalam blog ini. Saya juga mengalu-alukan anda untuk 'copy' atau ambil apa sahaja yang ada di teratak saya ini yang memberi manfaat kepada anda. Namun saya mengharapkan jasa baik anda untuk melampirkan link 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' sebagai rujukannya. Ini kerana sebarang artikel yang saya hasilkan sendiri pasti menjadi tanggungjawab saya kepada ALLAH. ^_^

~Moga ' Alangkah Indahnya Hidup Ini' sentiasa menjadi inspirasi anda~
~Moga segala kandungannya dapat memberi manfaat kepada semua~
~Moga dengan 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' menjadikan kita sama-sama beroleh rahmat dan hidayah Allah S.W.T..aminnn~

Sekian Terima Kasih.

Wednesday, September 23, 2009

Eid Mubarak..^___^

بسم الله الرحمن الرحيم

Sebulan dah pun berlalu...
bulan yg penuh keberkatan telah meninggalkn kita..
or should i say..
kte yg sebenarnya telah meninggalkn bulan yg penuh keistimewaan ini..

Adakah kite dah memanfaatkan semksimumnya bulan ramadhan ini???
ble muhasabah diri balik..seriously...
mmg x-brape nk puas hati dgn achievement diri send
iri walaupun ramadhan dah berlalu..
sedih pulak rasenyer..

~~kite akn lebih menghargai sesuatu ble ia
dah hilang dari kte kn?!~~

ntah akn berjumpa lagi atau tidak dgn ramadhan akan dtg...
moga Allah masih mengizinkn kite utk terus bernafas demi untk memnfaatkn nikmat2nya sehingga ramadhan akn dtg, insyaAllah-amin..


Raye saye tahun ni xbyk sgt bezanya...
oooopsss...
one thing nk share..
before this saye xprasan..
tp mase tgh tgk tv hari tu br prasan..
baru2 ni saye sgt suke tgk cerita kt Astro Oasis(106) tajuk die..
Qamar Bani Hashim kalo xsilapla..
cerita ni dilakonkn oleh org Arab..tp ade subtiltle..
drama ni mungkin disiarkn sempena Ramadhan hari tu..tp still ade lagi smpai sekarang..
biasenye sy tgk wktu siaran pkol6 ptg..
ceritanyer berkisarkan ttg nabi Muhammad s.a.w.
sgt2 menarik ceritanya...saye pun rasa sgt rugi sbb br tau ade cerita tu kt Oasis (sbb kt umah sewakn xde tv..) rasecm nk carik je cerita ni nt..

then..smbg cte pasal raye ni...hihihih
biasanya mmg adik-beradik abah akn berkumpul kt rmah kami memandangkn abah nak sulung..
balik kmpung mk ptg rayer pertama tu jugak..
tapi lagi seronok tahun ni sebb bertambah sorg lagi ahli keluarga kami...
si budak kecik tu..ihihihi..
so kt rmh ni mmg ade "peralit" kteorgla..

then...
right after balik cuti rayer ni terus kte berhempas pulas utk final exam..
so nampaknye..
akn sedikit "bersawanglah" blog saye ni yer..hehhehe..
xpe..insyaAllah cuti sem nnt sye make up ckit blog yg dah lame xdi 'update' ni..

JADI..
dikesempatan ini saya nk ucapakn terima kasih kepada sesiapa sahaja yag sudi singgah blog saya yg xseberapa ni...
dan saya juga ingin memohon kepada semua di atas segala kekhilafan diri ni..
~~May Allah bless you~~
Barakallahufikum


...Wallahu'alam...

1 comment:

  1. huhu..tu la..dulu dok sibuk ngn exam sume,leka ngan bulan ramdhan..huhu

    ReplyDelete