...Words From God~O Allah, The Lord~...

"Closer and closer to mankind comes their Reckoning: yet they heed not and they turn away."

"Telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya sedang mereka dalam kelalaian, tidak hiraukan persediaan baginya.." (Al-Anbiyaa':1)

AWAS! Anda berada di zon::Alangkah Indahnya Hidup Ini::

::SELAMAT DATANG:::WELCOME:::

Salam sejahtera, salam singgah, salam melawat, salam menjengok, dan semua salamlah saya ucapan kepada pengunjung rumah saya ni teratak; Alangkah Indahnya Hidup Ini...

Saya sangat berbesar hati sekiranya anda dapat meluangkan masa untuk membaca perkongsian saya di dalam blog ini. Saya juga mengalu-alukan anda untuk 'copy' atau ambil apa sahaja yang ada di teratak saya ini yang memberi manfaat kepada anda. Namun saya mengharapkan jasa baik anda untuk melampirkan link 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' sebagai rujukannya. Ini kerana sebarang artikel yang saya hasilkan sendiri pasti menjadi tanggungjawab saya kepada ALLAH. ^_^

~Moga ' Alangkah Indahnya Hidup Ini' sentiasa menjadi inspirasi anda~
~Moga segala kandungannya dapat memberi manfaat kepada semua~
~Moga dengan 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' menjadikan kita sama-sama beroleh rahmat dan hidayah Allah S.W.T..aminnn~

Sekian Terima Kasih.

Thursday, August 13, 2009

Di kala ini....

بسم الله الرحمن الرحيم

Lihatlah, bacalah tajuk entry ni sekali lagi..
saye pun xtahu kenapelah sungguh dramatis sekali tjk2 entry saye sejak kebelakangan ni...
namun ketahuilah sesungguhnya mmg itulah yg saya gambarkn bahkan itulah yg saye rasai..maka saye menterjemahkn melalui tjk entry saye(wawawa~~apsal la len mcm je bunyi ayat nih?!..ambil feel...'-')

namun ketahuilah..

***di kala ini....

-otak saye agak terbeban juge dgn "kerje-university" (kata ganti diri bg "keje-sekolah"..hehehe..)antara lainnyer kirenye bolela saye "memaparkan" list kerje university saye..(bknlah niat utk@ingin 'menunjuk' keje-university saye ni..tdk lain tdk bukn hanya utk menmbahkan ingtan saye supaya jgnlah buat kerje last minute(walopn sye mmg teror bab2 last minute nih..ahhaa..) atau tangguh2 kn keje tersebut...

  • instrumentation assignment 2: 89% on progress..insyaAllah mlm ni settle..
  • clinical microbiology lab report: esk ade lab..so by hook 0 by crook mmg kne siapknla..
  • pathology lab report: date line lagi 3 hari, tp nk siapkn jugak b4 esk..
  • clinical biochemistry article n summary: br dpt task ni td & kne siapkn mlm ni sbb esk da kne submit..
  • clinical biochemistry lab report: actually mr.raj bg mse 2 weeks to complete tp nk settle kn awal2..insyaAllah..
  • pathology assignment 2: br dpt task ni td jugak..ade 2weeks times..tp baek siapkn cpt2..
dan..

***di kala ini juga..

-saye xsaba nk mengepos entry ni...

SBB...

***di kala ini...

di waktu saye sedang menaip entry ini...hati saye sungguhla sebak..setelah mendapat tahu tentang pemergiaan penasyid no1 negara, iaitu vokalis utama kumpulan rabbani; Ustaz Asri Rabbani pagi tadi..


“Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat, dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku…"
-Allahyarham Ustaz Asri, Rabbani-


tidak berapa lama dlu kite dikejutkn dgn kematian seorg pengarah filem; Allahyarham Y_A..
kali ini malaysia dikejutkn pula dgn pemergiaan Allahyarham Ustaz Asri..
mengimbas kembali semasa diberitakan tentg pemergian Allahyarham pengarah filem tersebut....ikhlas saye katakn..saye 'kurang' sekali terkesan dgn berita itu.(maaf.andai saye terlalu berterus-trg..namun itulah kebenarnnya yg tdk mmpu saye nafikan sma sekali..)

namun berita pemergian ustaz Asri ini sgt terkesan dihati saye..
pd mulanya seorg sahabt yg saye jumpa die perjumpaan yg lepas(tghari tdi) ade katekn pada saye..

"ko kenalkn ustaz asri.."
"kenal.." saye hanya jawab smbil lewa, krg mengmbil "port" dgn x adenya interaksi mata, kerana die seorg ikhwah..(sayekn 'penyegan' orgnyer..ihihihi..)
"urm..die sakit jantung..." ini yg saye 'dgr' atau tertngkp dipendengrn saye dr sahabat saye ni...xpun saye yg salah dgr..
dgn itu perkara tersebut terhenti di situ tnpa saye bertnya pnjang..saye ingtkn sakit biase2 saje..

kemudian saye balk rumah lps solat zhr saye pun on laptop dan broadband..
terkejut bukn kepalang saye bile bce status YM sorg sahabat saye..

"Al-fatihah buat Ustaz Asri Rabbani.."

Ya Allah..saye trsla buzz sahabat saye ni utk pastikan kebenarnnye..
maka itulah.. kebenarnnye..Ustaz Asri telah pun dijemput Allah utk mengadapNya..

sebaknye masih saye rase..

KERANA...

~seakan terngiang lagi suara beliau ketika menyanyi lagu nasyid semasa Konsert Antara Dunia seminggu yg lepas..(Alhamdulillah, Allah takdirkn saye berpeluang melihat persembahan terakhir beliau..)
~walaupon kumpulan nasyid favaourite saye adelah Raihan..(sbb saye ade hampir semua kasetnye...*nk beli CD, xde CD player..) tp kalo kt winamp saye lebih suke dan selalu dgr lagu Rabbani..td mula nk taip entry...saye dgr lagu intifada kt earphone..tp saye tepkse alih lagu Ababil..~~sebak menggamit di hati~~

dekat winamp hampir semua lagu 'wajib' yg saye akn play setiap kali buka laptop adelah nasyeed by Rabbani...
kini kalo dgr..saye tahu vokalisnye da xade...mesti sedihkn..:(((

kt playlist "nasyeed best" saye...

76.Rabbani-Apa Yang Kau Tahu 3:23
77.Rabbani-Handzalah 4:50
78.Rabbani-Intifada 3:57
79.Rabbani-Iqrar 4:31
80.Rabbani-Kerlipan Cinta 4:33
81.
Rabbani-Muhammad Ya Habibi 5:25
82.Rabbani-Munajat 4:47
83.Rabbani-Nawaitu 4:45
84.Rabbani-Pergi Tak Kembali 4:00

~~~Mari kte renungkan bersama~~~

-dalam satu jangka mase yang agak singkat..Allah telah menjemput dua org penggiat seni dalm industri hiburan negara kita utk kembali padaNya...
-namun bidang yg mereka pilih jauh berbeza..
-seorang ni bekarya filem..(yg secara peribadinye saye "xbrape-nk-berkenan") walaupon ramai yg memujinye dan die dah diiktiraf diperingkat antarabangsa.
-seorang lagi mengabdikan diri di jaln dkwah mnerusi irama nasyid..(insyaAllah, irama yg mengagungkn TuhanNya dan irama yg mengajak "manusia menjadi manusia"..)
-lantaran itu marilah kite perhalusi pengakhiran dua insan seni ini..
-buknlah kite ini 'siape2' yg hendak meng'justifikasi' bagaimana, ataupun membuat penilaian ttg manfaatnya usia kedua2 mereka..
-NAMUN yang lebih penting...inilah masanya..masa utk kite berfikir dan mengambil iktibar...jln yang mane, yg bagaimana, kite mahu akhirkan usia kite!!
-
mahu menjadi "siapa-siapa" di mata manusia & dunia atau mahu menjadi "siapa-siapa" di pandangan Allah s.w.t????...kte yg buat pilihan...

SBB Allah mmg dah pesan kt kite dlm Al-Quran..(yg kite buat2 lupe o buat2 xtau sbb kite sendiri xpenah nk cube hayati isi kandungan Al-Quran tu...)

~~BUAT PERINGATAN BERSAMA AGAR KITE XLUPE!!~~



" Tiap-tiap diri akan merasai mati dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan." (21:35)

"(Diperintahkan demikian) supaya jangan seseorang (menyesal dengan) berkata: Sungguh besar sesal dan kecewaku kerana aku telah mencuaikan kewajipan-kewajipanku terhadap Allah serta aku telah menjadi dari orang-orang yang sungguh memperolok-olokkan (agama Allah dan penganut-penganutnya)!"(39:56)

"(Tiap-tiap balasan berdasarkan kaedah): Sesiapa yang mengerjakan amal soleh, maka faedahnya akan terpulang kepada dirinya sendiri dan sesiapa yang berbuat kejahatan, maka bahayanya akan menimpa dirinya sendiri; kemudian kamu akan dikembalikan kepada Tuhan kamu."(45:15)

"Sesungguhnya orang-orang yang berdosa berada dalam keadaan sesat (di dunia), dan (di akhirat pula mereka berada dalam) api Neraka."(54:47)

"Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya yang sedia bersih bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan), Dan sesungguhnya hampalah orang yang menjadikan dirinya yang sedia bersih itu susut dan terbenam kebersihannya (dengan sebab kekotoran maksiat)." (91:9-10)

".....tiap-tiap seorang manusia terikat dengan amal yang dikerjakannya." (52:21)

"Sesiapa yang mengerjakan amal soleh maka faedahnya akan terpulang kepada dirinya sendiri dan sesiapa yang berbuat kejahatan maka bahayanya akan menimpa dirinya sendiri dan Tuhanmu tidak sekali-kali berlaku zalim kepada hamba-hambaNya."(41:46)


...wallahu'alam...

p/s: semoga Allah merahmati dan meredhai segala usaha beliau di jalan dkwah selama ini..dan moga Allah gantikan seribu lagi rijjal(pemuda) seperti Ustaz Asri Ibrahim, insyaAllah.amin.


2 comments:

  1. amin.. ^_^

    tp mmg agk tkejut r dgn pemergian arwah ustaz asri..mule2 blur jugak eh sape die..baru teringat die ni main vocalist rabbani..huhuhu

    athe, aku share entry ni kt blog aku eh...menarik utk djadikn iktibar :)

    ReplyDelete
  2. zureen..
    moga beliau ditempatkan Allah dlm kalangan hambaNya yg soleh..
    share la zureen..moga ade manfaatnye..insyaAllah=p

    ReplyDelete