...Words From God~O Allah, The Lord~...

"Closer and closer to mankind comes their Reckoning: yet they heed not and they turn away."

"Telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya sedang mereka dalam kelalaian, tidak hiraukan persediaan baginya.." (Al-Anbiyaa':1)

AWAS! Anda berada di zon::Alangkah Indahnya Hidup Ini::

::SELAMAT DATANG:::WELCOME:::

Salam sejahtera, salam singgah, salam melawat, salam menjengok, dan semua salamlah saya ucapan kepada pengunjung rumah saya ni teratak; Alangkah Indahnya Hidup Ini...

Saya sangat berbesar hati sekiranya anda dapat meluangkan masa untuk membaca perkongsian saya di dalam blog ini. Saya juga mengalu-alukan anda untuk 'copy' atau ambil apa sahaja yang ada di teratak saya ini yang memberi manfaat kepada anda. Namun saya mengharapkan jasa baik anda untuk melampirkan link 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' sebagai rujukannya. Ini kerana sebarang artikel yang saya hasilkan sendiri pasti menjadi tanggungjawab saya kepada ALLAH. ^_^

~Moga ' Alangkah Indahnya Hidup Ini' sentiasa menjadi inspirasi anda~
~Moga segala kandungannya dapat memberi manfaat kepada semua~
~Moga dengan 'Alangkah Indahnya Hidup Ini' menjadikan kita sama-sama beroleh rahmat dan hidayah Allah S.W.T..aminnn~

Sekian Terima Kasih.

Friday, March 20, 2009

hari ini saya...

Hari ni saya...
-nak taip penuh..cam jadi rajin pulak..hehhe

Hari ni saya....
-dah post entry tapi nak tambah lagi...hahaha

Hari ni saya ...
-pegi hantar adik saya naek bas pergi plkn...hahaha
(bestnyer die xde...hehehe..saya bole bermaharajalela kat rumah..tp nanti mesti rindoo kat die yang suker wat bising kat rumah nie..die pun garenti rindu kat saya punyer...tapi ni tak-angkat-bakul-tau...sbb die kate saya bestfren die....huhuhuhu)

Hari ni saya...
-pergi masjid dgn mak dan abah...ader ceramah pasal maulidur rasul..
ok jgkla ustaz die..
sempoi gak ustaznyer..
saya tak nmpak muka die dgr suare jer..
care die ala-ala akil hayy ckit..
suka nyanyi...(nasib baek suare die sedap didengo..hheehehe)
ni yang nk share sikit ape yg dpt dari ceramah tadi..

#mukaddimah agak panjg....tp ok..
sbb ustaz ni berjaya menarik perhatian orang dgn menerangkan kelebihan2 majlis ilmu..
antaranyer yang saya still ingat..

  • malaikat akan memayungi kite yg berada dlm majlis ilmu...
  • malaikat juga akan mendoakan kesejahteraan kite dan keluarga kite..
  • malaikat jugak akan doakan keampuanan untuk kite...
#kesimpulannya..beruntunglah org yang berada dlm majlis ilmu...

#then, barulah ustaz tu cerita pasal kelahiran agong junjungan terbesar kite Nabi Muhammad s.a.w (jgn lupa selawat kalo x.. kitelah org yg 'kedekut' dan paling rugi..-saya tahu ni dari rancangan Anjakan Paradigma bersama Dato' Dr Fadhilah Kamsah..)
  • seda-x-seda dah hampir 1420 tahun Nabi wafat..
  • lpas tu ustaz tu ader cte ckit pasal perkahwinan Nabi dgn Siti Khadijah...satu fakta yg menarik baru saya tahu tadi..sepanjg pengetahuan saya Nabi berkahwin dgn Syaiditina Khadijah sms umur Syaiditina Khadijah 40 thn..TP...td ustz tu kate itu sume pandangan atau asalnyer dari syiah sbb yg sbnrnya mase tu umur saiditina khadijah adalah 30-an ke 40...lagi satu umur saiditina aisyah pulak masa kahwin dgn Nabi adalah 19thn..bkn 9 thn spt yg didakwa..
#ader lagi...
ustaz tu mula mengupas lagi tajuk ceramah die..
~~~apa tanda2 kite ni sayang dekat RASULULLAH S.A.W~~~

  1. KITE MESTI SENTIASA MENYEBUT NAMANYA...dalam erti kate lainnyer..BERSELAWATLAH KE ATAS BAGINDA.... mcm perumpaan yg ustaz tu bg..kalo kite sesama manusia pun, bile kite da suka sgt2 dengan seseorg ni...kite mesti slalu sebut name die kan..itu die, ini die.. abis sumela.. org tu siang malam, pagi ptglah nampaknyer.. kalo dengan sesama manusia pun kite bole buat takkanlah dengan Nabi kite nak berkira kannn..
  2. MENTAATI SURUHAN BAGINDA a.k.a saya boleh simpulkn ... dgn mengikut sunah2 baginda..ataupn lg senang, sesungguh-sungguhnya mengamalkn ajaran islam..taati perintah, tinggalkn larangan..org islam sekarg ramai rs mcm diri 'da baik sgt' sbb tinggalkan atau tak buat larangan..TP.. lupa sbnrnyer byk lg perintah atau suruhn dlm agama yg kite tak buat.. kalo solat pn kite tak mampu nak penuhkan 5 fardhu, amalan sekelumit pn blom tentu Allah terima.. mcm manalah nk Nabi jd kekasih kite??(saya terkesima...memuhasabah diri sendri..)
  3. kita letakkan dlm hati..bahawasanya KITE SUKA APA YG NABI SUKA, DAN BENCI APA YG NABI BENCI..urmm..kalo tgh kite suka sgt dgn seseorg nih kan.. mesti sume bende nk sama..baju nak sama color, air nak sama order, jln nak pegang tgn (supya nmpak beriringanla kn..)..ha itu br 'kecintaan' kite pd manusia.. kalo dgn Rasulullah lg la kite kene sma btol ngan baginda.. Nabi suka bgn malam kite pn septtnyer mcm tu...nabi suka bersedekah..kite pn pttnyr kne jdk mcm tu.. nabi tak suka kemaksiatan kite xbole buat perkara maksiat..bknnyer lg kite buat..dunia skrg mmg tebalikla..
  4. MELETAKKAN KERINDUAN YANG AMAT SANGAT KEPADA BAGINDA..siang termimpi-mimpi, malam tercari-cari...mandi tak basah, tido tak lena, makan tak kenyang... (mcm2 lg la yang sewaktu dengannya...)
#inilah antara isi kandungan ceramah ustz tu td....minta maapla yer.. sy lupa name dia..hhehhe
#sama2 kite renung2kan dan selamat beramal..


Dia kekasih Allah
by: Hijjaz

Malu rasanya mengatakan cinta
Kepada dia kekasih Allah
Kerana dia insan mulia
Sedangkan diriku insan biasa

Ku pujuk jua hati dan jiwa
Meluahkan rasa cinta membara
Didalam pujian ucapan selawat
Tanda penghargaan seorang umat

Selagi upaya ku turuti ajarannya
Apa terdaya ku amalkan sunnahnya
Moga didunia mendapat berkat
Di akhirat sana beroleh syafaat

Kerana peribadinya aku terpesona
Kerana budinya aku jatuh cinta
Rindu ku padanya tiada terkata
Nantikanlah daku ditaman syurga

Sesungguhnya apa yang ku dambakan
Adalah cinta Allah yang Esa
Kerana cinta kepada Rasulullah
Bererti cinta kepada Allah

Selagi upaya ku turuti ajarannya
Apa terdaya ku amalkan sunnahnya
Moga didunia mendapat berkat
Di akhirat sana beroleh syafaat

Kerana peribadinya aku terpesona
Kerana budinya aku jatuh cinta
Rindu ku padanya tiada terkata
Nantikanlah daku ditaman syurga

Sesungguhnya apa yang ku dambakan
Adalah cinta Allah yang Esa
Kerana cinta kepada Rasulullah
Bererti cinta kepada Allah


No comments:

Post a Comment